Vady prodané věci či vady díla a jejich reklamace
Nabízím právní pomoc s písemným uplatněním nároků z odpovědnosti za vady prodané věci nebo vady díla.
Jsou-li nároky z odpovědnosti za vady prodané věci či vady díla oprávněné a doložené, je třeba je uplatnit správně písemně též po formální stránce. V praxi se pak velmi často podaří dosáhnout mimosoudní dohody, nejčastěji o poskytnutí dodatečné slevy z kupní ceny či z ceny díla.
Vady prodané věci
Dle ust. § 2099 odst. 1 obč. zák. je věc vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 a 2096, tzn. není-li v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý.
Je-li vadné plnění podstatný porušením smlouvy ve smyslu ust. § 2106 obč. zák., má kupující právo:
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci
b) na odstranění vady opravou věci
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Je třeba mít na paměti, že provedenou volbu již nelze dodatečně měnit.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Nabízím právní pomoc s písemným uplatněním nároků.
Vady díla
Pro uplatnění nároků z odpovědnosti za vady díla platí přiměřeně ustanovení o kupní smlouvě.